Mindreader – Peter Nordstrand

☆☆☆☆☆

Skrevet av Truls De Lange

Peter Nordstrand gjennomfører et trylleshow på en herlig klassisk måte – og han gjørdet med stil. Her får man servert triks som strekker seg fra den gode gamle rakkeren«ball og beger», med en dose egen variasjon fra kunstneren, til mer overraskende elementer som kan innebære alt fra stiftepistoler til telepati. Og én ting kan røpes førstsom sist: Har du tenkt å bruke denne forestillinga på å prøve å avsløre hva hemmeligheten bak triksene er, da kan du se fram til en umulig oppgave!

Nordstrand har designet triks av ulikhet varighet for å skape en naturlig dynamikk i forestillinga; noen triks innledes for eksempel helt i begynnelsen av showet, for så å avrundes helt mot slutten, andre tas opp med jevne mellomrom gjennom hele forestillinga, og noen triks blir mer som avgrensede innslag; alt hvilket er med på skape en naturlig rød tråd og en helhet i forestillinga, bundet sammen av triksene selv.

Selv om stilen til noen av innslagene er gjenkjennelige fra den klassiske tryllescenen, tar de fleste av dem svært overraskende og som oftest målbindende vendinger. Spørsmålet «hvordan i huleste gjorde han det» sitter deilig på leppene til publikum gjennom hele showet, og følger en ut av salen etterpå.

På toppen av dette er det ikke til å komme utenom at Peter Nordstrand er en sjarmerende historieforteller og engasjerer av høy klasse, noe han bruker aktivt mellom slagene. Likesom historiene hans egner seg for både voksne og barn, føler også tilskuere i alle aldre seg som aktive deltakere i forestillinga – det være seg som deltaker, dialogpartner eller assistent!

5 av 5 stjerner!